דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רפואה משלימה ובעיות עור 

מאת    [ 25/01/2012 ]

מילים במאמר: 353   [ נצפה 2052 פעמים ]

רפואה משלימה, כוללת מגוון רחב של טיפולים רפואיים, אשר מתוקף שמה משלימה את טיפולי הרפואה הקונבנציונאלית. בשנים האחרונות, צוברת הרפואה המשלימה תנופה אדירה בקרב העולם המערבי. הרפואה המשלימה כוללת מגוון רחב של אסכולות ושיטות טיפול, ביניהן: רפואה סינית, רפואה הוליסטית, שיאצו, רייקי, פלדנקרייז ועוד. הרפואה המשלימה, על כל סוגיה, מתייחסת לטיפול ולריפוי הגוף כולו, בין השאר, טיפול בבעיות עור שונות.

תפקידו של העור

העור הינו אחד האיברים הגדולים ביותר בגופינו והוא בנוי משלוש שכבות: אפידרמיס, דרמיס והיפודרמיס (השכבה התת-עורית). כל שכבה שונה במהותה ובתפקידיה מן האחרות ולכן, כל שכבה סובלת מתחלואים שונים.

מחלות ובעיות עור

מחלות עור נוטות לעבור בתורשה, אך לא באופן מוחלט. קיימות אף בעיות ו/או מחלות עור אשר אינן גנטיות, אך שכיחות בקרב אולוסיות מסויימות. מחלות העור הנפוצות יותר הינן: פסוריאזיס (המוכרת גם כ-צרעת), אטופיק דרמטיטיס (המכונה גם אסטמה של העור), יובש העור וקשקשת. כמובן קיימות עוד מחלות רבות אשר נפוצות פחות. הרפואה הקונבנציונאלית מספקת טיפול למחלות אלו באמצעות משחות שונות, טיפול בקרינה ותרופות.

טיפול בבעיות עור באמצעות רפואה משלימה

הרפואה המשלימה, בייחוד הרפואה הסינית, מייחסת חשיבות רבה לבריאותו של העור ומציעה מגוון טיפולים למגוון תחלואים.הרפואה הסינית רואה את העור כהשתקפות של מצב האיברים הפנימיים בגופנו. כמו כן, טוענת הרפואה הסינית, כי תזונה לקויה ורגשות שליליים כגון חרדה, דכאון וכדומה, גורמים להתפרצות מחלות עוריות שונות. לכן, נושא המניעה הוא בעל חשיבות עליונה והרפואה הסינית נותנת כלים רבים לשיפור התזונה ורגיעת הגוף והנפש. שיטה נוספת בה משתמשת הרפואה הסינית לטיפול בבעיות עור הינה שיטת הדיקור הסיני. הדיקור הסיני מטפל במצבים דלקתיים בעור, מטפל בפריחות ומפחית גירודים, עוזר בויסות המערכת החיסונית ומפחית באופן משמעותי נגעים עוריים שונים הנוצרים עקב מחלות עור כאלה ואחרות.

צמחי מרפא

מעבר לטיפול המניעה החשוב ולדיקור, רואה הרפואה הסינית חשיבות עצומה בטיפול באמצעות צמחי מרפא שונים. חשוב לציין, כי כפי שהרפואה הסינית מתאימה את אופן התזונה באופן אינדיבידואלי לכל אדם, כך גם טיפול בצמחי מרפא הינו אינדיבידואלי לכל אדם. כך, שיתכן כי שני בני אדם הסובלים מאותו נגע עורי, יזדקקו למרקחת צמחי מרפא שונה. צמחי המרפא ניתנים בצורות שונות כגון: משחות, מרקחות או אבקות. כמו כן,חשוב לציין כי ברוב המקרים, טיפול בצמחי מרפא משולב עם טיפול נוסף כגון דיקור סיני והקפדה קבועה על תזונה נכונה.

<p>לינקשייק - פרסום ושיווק ברשת</p>



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב